Uitwerking van de opdrachten rituelen:

Samhain markeert een van de twee grote deuropeningen van het Keltische jaar, voor de Kelten verdeelde het jaar in twee seizoenen:. Het licht en het donker, bij Beltane op 1 mei en Samhain op 1 november. Sommigen geloven dat het Samhain het belangrijkste festival, markeren het begin van een geheel nieuwe cyclus, net zoals de Keltische dag begon 's nachts. Want het was duidelijk dat in de donkere stilte fluisteringen van een nieuw begin, het roeren van het zaad onder de grond komt. Overwegende dat de Beltane verwelkomt in de zomer met vrolijke feesten in de vroege ochtend, de meest magische krachtige tijd van dit festival is november Eva, de nacht van 31 oktober, tegenwoordig bekend natuurlijk, zoals Halloween.

Samhain (Schots Gaelic: Samhuinn) betekent letterlijk "Summer's End." In Schotland en Ierland, Halloween staat bekend als Oche Shamhna, terwijl in Wales is het Nos Calan Gaeaf, de vooravond van  de winter. Met de opkomst van het christendom, Samhain werd veranderd in Hallowmas, of Allerheiligen, om de zielen van de gezegende doden die heilig waren verklaard dat jaar te herdenken, dus de avond ervoor werd in de volksmond bekend als Halloween, All Hallows Eve, of Hollantide.       2 november werd Allerzielen, wanneer gebeden zouden worden aangeboden aan de zielen van allen die de overledenen en degenen die in het vagevuur te wachten op toegang tot de hemel. Door de eeuwen heen, heidense en christelijke overtuigingen met elkaar vervlochten in een allegaartje van vieringen van 31 oktober tot 5 november, die allemaal lijken zowel het overwicht van de donkere dagen en te genieten van haar mysterie.

Op het platteland jaar Samhain markeerde de eerste dag van de winter, wanneer de herders leidde de runderen en schapen uit hun zomer heuvel weiden naar het asiel van stabiele en stal. Het hooi dat hen zou voeden gedurende de winter moet worden opgeslagen in een stevige rieten ricks, vastgebonden veilig tegen stormen. Die welke zijn bestemd voor de tabel werden geslacht, nadat ze ritueel gewijd aan de goden in heidense tijden. Alles wat geoogst moest worden  werd verzameld  gerst, haver, tarwe, rapen en appels - voor komende november, de feeën zou elke groeiende plant blast met hun adem, blighting eventuele noten en bessen nog op de hagen. Turf en hout voor de winter branden werden hoog gestapeld voor de haard. Het was een vreugdevolle tijd van gezinshereniging, wanneer alle leden van het huishouden werkten samen bakken, zouten van vlees, en het maken van conserven voor de winter feesten. De eindeloze horizon van de zomer maakte plaats voor een warme, dim en vaak rokerige ruimte, de symfonie van de zomer geluiden werd vervangen door stemmen, jong en oud, mens en dier.

In het begin van Ierland, mensen verzamelden zich bij het ​​ritueel centra van de stammen, voor Samhain was de belangrijkste kalender feest van het jaar.   De grootste vergadering was het 'Feest van Tara,' gericht op de koninklijke zetel van de Hoge Koning als het hart van het heilige land, het punt van de conceptie voor het nieuwe jaar. In ieder huishouden in het hele land, werden haard-vuren gedoofd. Alle wachtte tot de Druïden van de nieuwe brand van het jaar het licht - niet in Tara, maar op Tlachtga, een heuvel twaalf mijl naar het noord-westen. Het was de begraafplaats van Tlachtga, dochter van de grote druïde Mogh Ruith, die ooit misschien een godin in haar eigen recht in een voormalig leeftijd.

Op  alle keerpunten van het Keltische jaar, de goden naderde de Aarde op Samhain, zoveel offers en geschenken werden aangeboden in dankzegging voor de oogst. Persoonlijke gebeden in de vorm van voorwerpen symboliseren de wensen van smekelingen of kwalen te genezen werden in het vuur geworpen,   en aan het eind van de ceremonies, werden merken aangestoken aan de grote brand van Tara om opnieuw ontsteken alle huis branden van de stam, zoals bij Beltane. Terwijl ze ontvingen de vlam die deze tijd van het begin gemarkeerd, mensen toch een gevoel van de aanmaakhout van nieuwe dromen, projecten en hoopt het komende jaar.

In  1860 waren de Halloween vreugdevuren  nog steeds zo populair in Schotland, dat een reiziger gemeld het zien van dertig branden verlichting van de heuvels allemaal op een nacht, elk omringd door ringen van dansende figuren, een praktijk die tot bleef de Eerste Wereldoorlog. Jongeren en bedienden verlicht merken van het vuur en renden rond de velden en hagen van huis en boerderij, terwijl de leiders van de gemeenschap omringd parochie grenzen met een magische cirkel van licht. Daarna werden as van het vuur gestrooid over de velden om hen te beschermen tijdens de wintermaanden - en natuurlijk, maar ook een verbetering van de bodem. De vreugdevuur die een eiland van licht in de aankomende vloed van de winter duisternis, vermijden dat koude, ongemak, en kwade geesten lang voor elektriciteit verlicht onze nachten. Wanneer de laatste vlam zonk, was het tijd om zo snel lopen als je kon naar huis, het verhogen van de kreet: 'De zwarte zeug zonder staart neemt u de achterste!'

Even vandaag, vreugdevuren branden de lucht in vele delen van de Britse eilanden en Ierland op dit seizoen, maar in veel gebieden van Groot-Brittannië hun betekenis is gecoöpteerd door Guy Fawkes Day, die valt op 5 november, en herdenkt een mislukte poging om het opblazen van de Engels Huizen van het Parlement in de 17e eeuw. In een Devonshire dorp, de buitengewone aanblik van zowel mannen als vrouwen die door de straten met brandende teer vaten op hun rug nog steeds te zien! Wat de reden ook is, waarschijnlijk zal er altijd een menselijke behoefte om een kampvuur te maken tegen de donkere van de winter.

Samhain was een belangrijke tijd voor divinatie, misschien nog wel meer dan in mei of Midsummer's Eve, want dit was de belangrijkste van de drie Geest Nachten. Waarzeggerij en games vaak appels en noten kenmerkte van de recente oogst en kaarsen een belangrijke rol gespeeld in het toevoegen van sfeer naar de mysteries. In Schotland werd een kind geboren met Samhain gezegd te worden begiftigd met een d shealladh, "The Two Sights" algemeen bekend als "tweede gezicht", of helderziendheid.

Apple Magic
In het hart van de Keltische Andere Wereld groeit een appelboom waarvan de vruchten heeft magische eigenschappen. Oude sagen vertellen van helden oversteken van de westelijke zee naar dit wonderbaarlijke land, bekend in Ierland als Emhain Abhlach, (Evan Avlach) en in Groot-Brittannië, Avalon te vinden. Op Samhain, de appeloogst in, en oud Hearthside spelletjes, zoals bijvoorbeeld appel-dobbert, genaamd appel-dookin 'in Schotland, weerspiegelen de reis over water naar de magische appel te verkrijgen.

Dookin 'voor Apples
Plaats een groot bad, bij voorkeur houten, op de vloer, en de andere helft te vullen met water.Tal van appels, en hebben een persoon roer ze krachtig rond met een lange houten lepel of een stang van hazelaar, as of een andere heilige boom.

Elke speler aan de beurt geknield op de grond, in een poging om de appels met hun tanden vast te leggen zoals ze gaan rond dobberen. Elk krijgt drie pogingen voordat de volgende persoon heeft een go. Het beste is om oude kleren te dragen voor deze ene, en in de buurt is een knapperend haardvuur, zodat u kunt drogen terwijl het eten van je prijs!
Als u erin slaagt om een appel te vangen, kunt u te houden voor een divinatie ritueel, zoals deze:

De Appel en de Spiegel
Voordat de slag van middernacht, zitten in de voorkant van een spiegel in een kamer alleen verlicht door een kaars of de maan. Ga naar de stilte, en een vraag stellen. Snijd de appel in negen stukken. Met de rug naar de spiegel, eet acht van de stukken, gooi dan de negende over je linker schouder. Draai je hoofd om te kijken over dezelfde schouder, en je zult zien en in beeld of symbool in de spiegel die zal u vertellen wat uw antwoord.

(Als je kijkt in de spiegel, laat je focus gaan "zachte", en laat de patronen van de maan of kaarslicht en schaduwen te vormen, symbolen en andere droomachtige beelden die spreken tot je intuïtie te stellen.)

Dreaming Stones
Ga naar een grens beekje en met gesloten ogen, te nemen van het water drie stenen tussen middelvinger en duim, zeggende deze woorden als elke wordt verzameld:                       

                  Ik hef de steen
Zoals Mary tilde het voor haar Zoon,
Voor stof, deugd en kracht;
Moge deze steen in mijn hand
Tot ik bij mijn terugkeer.

(Schots Gaelic)
Togaidh mise chlach,
Mar a thog Moire da Mac,
Air bhrgh, lucht bhuaidh, 's lucht neart;
Gun RobH een chlachsa am dhrn,
Gus een ruig mi mo cheann uidhe.

Huis te dragen ze zorgvuldig en leg ze onder je kussen. Die nacht, vragen om een droom, dat geeft je begeleiding of een oplossing voor een probleem, en de stenen zullen brengen voor je.

https://www.chalicecentre.net/samhain.htm